Eas(y)t

Skisser för sommaren 2.0

Kategori: Allmänt, Inspiration, Outfits, Simon

Ett av mina stora tidsfördriv är podcaster. Jag konsumerar allt ifrån Filip och Fredriks podcast till Il Calcio al Corso (en podd om Italien i allmänhet och italiensk fotboll i synnerhet, som jag varmt rekommenderar). Tidigare i veckan upptäckte jag podcasten "Stil i P1". Lyssnandes på ett avsnitt som behandlade amerikansk överklass och preppystilen mindes jag tillbaka till den period i livet då mitt modeintresse verkligen tog fart. Jag var 14 år och spenderade timmar framför "Unabashedly Prep" och liknande bloggar som alla behandlade preppy. Jag byggde min garderob och bokhylla efter anvisningarna i böckerna "True Prep" och "The Official Preppy Handbook" och Herr Judit blev paradiset för den fattiga studenten jag då var, och fortfarande är. Idag är mitt intresse för preppystilen relativt svag, men när sommaren nalkas händer det att jag får återfall. Idag är en sådan dag. Trots att jag idag hämtar inspiration från workwear och streetwear kan jag fortfarande uppskatta en renodlad preppyoutfit. En juni dag, någonstans vid en strand på Cape Cod utanför Boston skulle jag gärna gå klädd så här:
 
 
Skjorta: Gant Rugger
Shorts: Polo Ralph Lauren
Väska: Epperson Mountaineering
Armband: Nialaya
Magasin: Free & Easy
Skor: Vans
 
Kommentera inlägget här: