Eas(y)t

Skisser för sommaren 2.1

Kategori: Allmänt, Inspiration, Outfits, Simon

Igår publicerade jag ett inlägg med en preppy-betonad outfit anpassad för sommaren och stranden. Idag fortsätter jag mina skisser för årstiden vi alla längtar till. För mig är sommaren lika mycket strand, bad och sol i Sverige som resor runt om i världen. I Sommar kommer vägarna bland annat bära till New York och jag drog därför ihop en lite mer urban outfit än gårdagens. Hur mycket outfiten har med sommar att göra kan man säkert fråga sig. Svart är kanske den minst attraktiva färgen under sommarhalvåret men samtidigt är det så här jag geniuint skulle vilja gå klädd en junikväll på manhattans elektriska gator. Den rosa Stone Island-jackan i materialet membrana TC står för övrigt högt upp på min önskelista. Förhoppningsvis kan man hugga den på Nitty Gritty-rean i sommar och slippa betala det nuvarande, safftiga priset på 3600 kr.
 
Jag tog även med ett av mina favoritmagasin, Green Soccer Journal, i outfiten. Magasinet fångar den estetiska skönheten runt sporten fotboll på ett häpnasväckande sätt och ser på sporten ur ett bredare perspektiv än andra fotbollstidningar. Magasinet, tillsammans med svenska "Offside", är enligt mig de bästa på marknaden när det kommer till just fotbollsjournalistik. Senaste numret av GSJ pryds av den tysk-polska Arsenal-anfallaren Lukas Podolski och innehåller, förutom en intervju med Podolski själv, en intervju med Dzeko och ett bakom kulliserna reportage med Sky Sports programledaren Charlotte Jackson m.m. Egentligen tilltalar varken någon av ovan nämnda intervjuer/reportage mig men det fina med GSJ är att man aldrig blir besviken av magasinets innehåll. Så var inte fallet med senaste numret heller kan jag tillägga. Magasinet finns bland annat på Papercut.
 
Men åter till inläggets grundsubstans. Tänk sommarnatt, nyinköpta sneakers, Greenwichs bakgator och Kasabian i hörlurarna. Ge mig sommar nu.
 
 
Sweatshirt: Officine Generale 
Byxor: APC
Jacka: Stone Island
Ryggsäck: North Face Purple Label
Glasögon: Moscot
Skor: New Balance
Magasin: The Green Soccer Journal
Kommentera inlägget här: