Eas(y)t

Semi-tekniskt

Kategori: Allmänt, Elmer, Inspiration, Outfits, Sneakers

Tidigare i vår var jag i London och passade då på att köpa ett par Nike Air Footscape Woven Motion på Size? Lite som kompensation för skon jag helst ville ha, min grail, Footscape Woven Chukka Rainbow, som har jag letat efter på ebay länge, utan resultat. Men på Caliroots Sneaker Swap Meet i förra helgen hittade jag dom äntligen! Jag har inte hunnit använda Chukkan än, men mina Footscapes från London har snabbt blivit en av de mest använda skorna i garderoben. Det är den absolut skönaste skon jag haft på mig och känns väldigt tekniskt avancerad, trots att den inte är gjord i några funktionsmaterial. Det väldigt speciella utseendet gör att skon lämpar sig bäst i en ganska enkel outfit som den nedan. Denna outfit är precis som skorna teknisk, i och med byxorna och kavajen i ripstop, men lyckas ändå bli mer casual än sportig. Samtidigt som jag tycker att bucket haten och kavajen gör den lite mer "dressad".
 
Bucket hat: Norse Projects
Byxor: Engineered Garments
Kavaj: Stone Island
Skor: Nike
T-shirt: WTAPS
 
 
Kommentera inlägget här: