Eas(y)t

Årets look: Hemlös japansk fiskare

Kategori: Allmänt, Elmer, Inspiration

Affären Nephentes New York är bland annat hem för Engineered Garments, ett märke vi alla vet att jag älskar. På deras hemsida (tumblr) lägger dom ofta upp väldigt inspirerande outfits med affärens olika märken som Needles, Rough & Tumble, och självklart EG. Vad som är väldigt speciellt med just EGs grejer är att det aldrig är så att jag tänker att jag behöver en poncho med 50 olika fickor, men när jag väl får se en blir habegäret enormt. Förutom att många av plaggen bara säljs in-store i New York hindrar även min studentbudget mig från att kunna införskaffa Daikis mästerverk. En annan sak är att det är oerhört svåra att bära upp, utan att riskera att se ut som en hemlös japansk fiskare. Men det är precis den looken jag satsar på i vår/sommar, och om ni också gör det bör en pilgrimsfärd till Nephentes New York ligga högt upp på prioriteringslistan
 
En look som verkligen ligger i gränslandet mellan japansk uteliggare och fiskare
 
Den betydligt snyggare looken enligt mig, och någonting jag själv skulle vilja strosa omkring i trots att jag antagligen skulle se ut som en riktig pajas :/ 
Kommentera inlägget här: